Emval-i Metruke Kapsamındaki Mülkiyet Davalarının Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Süreci Açısından Değerlendirilmesi

Image default
Makale

1915 yılından itibaren başka mahallere nakledilen ve kaybolan kişilerin terk edilmiş mallarının (emval-i metruke) mahkeme kararıyla tasfiye edilmesi ve elde edilen gelirin daha sonra Bütçeye irat kaydedilmesi, mülkiyet hakkına müdahale anlamında günümüzde tekrar tartışmaya açılmıştır.

Emval-i Metruke kapsamındaki mülkiyet iddiaları iç hukuk kadar, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi süreci açısından da incelemeyi gerektirmektedir. Bu anlamda incelememizin amacı, emval-i metruke mevzuatı kapsamındaki mülkiyet iddialarını Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’nde ortaya çıkabilecek süreç açısından değerlendirmektir. Bunun için de, ilk önce genel anlamda mülkiyet davalarının Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’ndeki seyri açıklanmış, daha sonra ise emval-i metruke kapsamındaki mülkiyet iddiaları açısından ortaya çıkabilecek ihtimaller üzerinde durulmuştur.

Cavid ABDULLAHZADE
Doç. Dr., Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Milletlerarası Hukuk Anabilim Dalı
Öğretim Üyesi (abdullah@law.ankara.edu.tr)

Kategoriden Diğer İçerikler

Ceza Hukukunda Şaka Amaçlı Hareketler

Saadet Zinciri ve Dolandırıcık Suçu

Avukatlık Mesleğinin Bağımsızlık Niteliği

Av. Savaş KILIÇ

Ceza Muhakemesi Hukukunda Arama Koruma Tedbirinde Belirlilik İlkesi

Aşırı İfa Güçlüğü Nedeniyle Sözleşmenin Değişen Koşullara Uyarlanması

Ankahukuk

Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Kapsamında Kredi Kartlarına İlişkin Düzenlemelerin Değerlendirilmesi

Ankahukuk

Bu içeriğimiz ile ilgili düşünceniz?

Araç çubuğuna atla