Cumartesi, Ağu 24, 2019
Image default
Sosyal Güvenlik Hukuku

İleride çalışarak emekli olması baskın olasılık dahilinde bulunan sigortalının kazanç kaybı hesabında pasif döneme ilişkin süre hesaplama dışında bırakılır.

İş Gücü kaybı oranı, ileride çalışarak emekli olma olasılığını ortadan kaldırmıyorsa  pasif döneme ilişkin sürenin hesaplama dışında bırakılması gerekmektedir. Zira Yargıtay uygulamaları da bu yöndedir.
“Kabule göre de; sigortalıda oluşan meslekte kazanma güç kaybı oranı 4,2 olmasına göre, ileride çalışarak emekli olması baskın olasılık dahilinde bulunan sigortalının kazanç kaybı hesabında pasif döneme ilişkin sürenin hesaplama dışında bırakılması gereğinin gözetilmediği hesap raporunun hükme dayanak kılınması… bozma” sebebi yapılmıştır. – 10. Hukuk Dairesi, 14.04.2003 tarih ve 2003/2750E-2003/3415K

Kategoriden Diğer İçerikler

Yurtdışı Çalışması – Hizmet Borçlanması – 5510 Sayılı Kanun

ankahukuk

Yurtdışı hizmetlerini borçlanmaları nedeniyle kendilerine aylık bağlanan sigortalılar, sağlık yardımlarından nasıl faydalanabilirler?

ankahukuk

Alman Rant Sigortasına Giriş Tarihinin Türkiye’de Sigorta Başlangıcı Kabul Edilebilmesi

Doğum Borçlanması İle İlgili Temel Bilgiler

Bireysel Emeklilikte Yeni Dönem : Yasa Yürürlükte

Yurt dışında Ev Kadını Olarak Geçirilen Süreler ve Yaşlılık Aylığı

ankahukuk

Bu içeriğimiz ile ilgili düşünceniz?